28 december 2006

Arrived in Melbourne

Yep, ik zit ondertussen in Melbourne en... ik heb een bed!

Boxing Day. Na nogmaals enkele backpackers tevergeefs gecontacteerd te hebben in Melbourne en Sydney, ben ik maar de stad ingetrokken op zoek naar een terraske in de zon. Het weer is zich langzamerhand aan het herstellen, maar een trui was zeker nog geen overbodige luxe. Ze spreken hier van de koudste kerst van de laatste jaren.. Soit, de stad lag er voor de 2e dag op rij nogal verlaten bij, zo goed als alle winkels waren nog gesloten. Gelukkig waren de cafeetjes en restaurants al terug open zodat er toch terug iets van leven opborrelde in de stad. Na straat na straat doorgeslenterd te hebben, zie ik een blok dat ik de vorige dag schromelijk overgeslaan had. Vind ik daar toch wel niet een Belgian Beer cafe! Schitterend. Terraske in de zon, boekske bovengehaald (ik ben al een tijdje bezig aan The Bourne Ultimatum van Robert Ludlum, de laatste in de 3-delige serie) en, je kan het al raden, een goeie Chimay Bleu besteld met een portie frieten. Een dubbele maaltijd zeg maar. Voor zij die daar mochten aan twijfelen.. het heeft gesmaakt. En de 2e en 3e ook ;-) Rond 18u was ik terug in de hostel waar ik vlug nog even mijn mail checkte, je weet nooit dat er plots een hostel positief reageert, maar helaas pindakaas, ik zou zo dadelijk op de bus richting Melbourne vertrekken zonder accomodatie. But hey, no worries. Er is altijd wel iets.. In the central busstation kom ik een koreaan tegen die ik in Alice Springs ontmoet heb. De jongeman, de vriendelijkheid zelve, lacht zijn tanden bloot wanneer hij me terug ziet. Toffe kadee. Rond 2030 vertrok de bus en toeval of niet, maar de 2 hollandse meiden die ook op de bus zaten van Alice naar Adelaide zijn van de partij. Eindelijk nog eens een kas om wat nederlands te spreken. En geloof me, het was gene zever. Eerst en vooral, ik denk tegenwoordig volledig in het engels, en alle 5 stappen floep ik er woorden in het engels tussen _en_ ik moest nog eens serieus mijn best doen om mijn AN uit de kleerkast te halen om de conversatie toch maar een beetje te laten vlotten.
Soit, de rit was vlot en ik heb redelijk wat kunnen slapen, dus meer moet dat niet zijn. In Melbourne aangekomen zie ik dat de Hollandse meiden een of andere kadee volgen naar een buske van een hostel. Ola pola, daar moet ik zijn! En hiep hoi, de man bracht ons naar St. Kilda (net buiten Melbourne aan het strand en vlakbij het welbekende F1 circuit waar ik trouwens in een Toyata(buske weliswaar) overgebold ben. voorbij de pits en al. stoer.). De kans dat de man echter kamers had was klein en hij ging het maar rond 12u weten, dus ben ik maar beginnen rondcrossen op zoek, maar wederom zonder succes. Gelukkig had de man goed nieuws voor mij bij mijn terugkomst en ziedaar, een bed voor 4 nachten. De hostel zelf is wel de minste die ik al gedaan heb tot dusver, maar ik overleef het wel. Melbourne zelf is een zeer levendige stad, een echte metropool en het transport is er zeer goed. Voor $6.20 heb je een dagticket en je geraakt er overal mee waar je moet zijn. Eerste klasse.
Gisterenavond ben ik naar de cinema geweest, voor de eerste keer in 2 jaar. The Holiday, geestige romantische komedie, soms een beetse melig, maar dat moet al eens kunnen. De tram reed helaas niet meer na de film, en ik ben tegen taxi's dus een stevige wandeling bracht me terug.
Vandaag heb ik lang uitgeslapen en slenter ik wat door de straten. Geen doelen, just hanging around.

gotta go!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag trainer,


Heb net je volledige Aussie-blog gelezen. Precies goe warm & geestig daar. En ruim ook zeker?

Met J.O. gaat alles perfect. Wellicht al gehoord van de coach ad interim, maar zaterdag hebben we onverdiend met 1-2 weest winnen op Geraardsbergen. Marcial stopte zelfs een penalty. Dat zijn de mooiste overwinningen. Vechtpartij kon net vermeden worden. Onze grondige manier van verdedigen kon niet geapprecieerd worden door de tegenstander.

Allez, veel plezier nog bij de veroordeelden.

Bruno.

Steven zei

verdiend of onverdiend, het zijn de 3 punten die tellen ;-) Enne vechtpartij? tssss.. als de kat van huis is..

Na de winterstop ben ik trouwens terug.

doei

Anoniem zei

Tip voor onderweg:

The twilight singers Australia shows confirmed-

Jan 12 Prince of Wales/Melbourne
Jan 13 Metro Theater/Sydney
Jan 14 The Zoo/Brisbane

enjoy!

Steven zei

I know, the Prince of Wales is trouwens maar een honderdtal meter van waar ik nu logeer.

Maar ik heb ze al gezien in de AB vlak voor ik vertrok en ik zal wscl ook al in Brisbane vertrokken zijn als ze daar passeren.

Btw, Mark Lanegan kan maar beter op tijd terugkeren naar Belgie want eind januari ga ik naar een optreden van hem met Isobel Campbell.

En nu ga ik me hier terug in het gras van het park leggen en mijn volgende boekske lezen..